Posetili smo nedavni VR meetup u Beogradu, koji se održao u Dorćol Platzu, gde su nam predstavljene najnovije tehnologije, igre i projekti koji su nastali u Srbiji. Ova manifestacija bila je prilika da se upoznamo sa najnovijim trendovima i dostignućima u oblasti VR-a i saznamo više o njegovoj primeni u različitim industrijama.
Tokom izložbe imali smo priliku da isprobamo neke od ovih projekata koji su nam omogućili da se osetimo kao da smo u drugom vremenu i prostoru, ili da steknemo vitalne veštine za brzo delovanje u kriznim situacijama. Takođe smo prisustvovali predavanjima vodećih stručnjaka u oblasti VR-a u Srbiji koji su nas upoznali sa svojim projektima i tehnologijama.
Jedna od tema koja je bila pokrivena na meetup-u bila je upotreba hand tracking-a i hand gesture-a u VR aplikacijama, što nam je predstavio Vladimir Jakšić. On je objasnio prednosti i mane ovog pristupa u VR-u i kako nam nove VR kacige omogućavaju da koristimo svoje ruke kao najpreciznije alatke na svetu, bez potrebe za kontrolerima.
Nikola Stojanović predstavio nam je platformu za 3D digitalizaciju nepokretnih kulturnih dobara Srbije, koja se već pet godina razvija uz podršku Ministarstva kulture. Na prezentaciji nam je pokazao postupak 3D digitalizacije kulturnih dobara bespilotnom letelicom i optimizaciju za virtuelnu realnost.
Adrian Đura nam je govorio o VR tržištu i razlikama u razvoju video igara, objašnjavajući nam istoriju VR-a i kako izgleda tržište trenutno. Takođe nam je objasnio kako se razvoj video igara za VR razlikuje od tradicionalnih video igara i predstavio nam svoje iskustvo u razvoju i objavljivanju Clash of Chefs VR igre za različite VR platforme.
Vanja Knežević iz Međunarodnog komiteta Crvenog krsta (ICRC) predstavio nam je VR simulacije kao high-stakes trening, koje se koriste kao suplementarni sadržaj uz standardne obuke. Učenje kroz ovakve simulacije ima specifične izazove i neočekivane efekte, posebno kada se radi u ogromnoj međunarodnoj organizaciji kao što je ICRC.
Na kraju, Đorđe Đorđić nam je predstavio različite primene VR-a u različitim industrijama, uključujući gejming, metaverzume, edukaciju, nekretnine i event industriju.